Sunday, January 27, 2013

gadis itu

I-City, 2010.

Dia selalu kata:
"they say, 'hanya jauhari yang mengenal manikam.'
but I would say, 'hanya scorpio yang mengenal scorpio.'"
 
Tuhan izin aku kenal satu perempuan yang rasa aku - "Apa saya rasa, dia rasa. konflik yang saya ada, kalau boleh dia pun nak punya sama. boleh nak dikatakan, dia sering 'meniru' saya dalam segala hal. hahaha". Dan dia sentiasa sudi dan bisa mendengar "walaupun apa yang saya sedang ceritakan itu adalah sisi saya paling kelam.". Izinkan aku mempraktikkan patchwork plagiarism :D
 
Hakikatnya, aku sedang tiru dia kerana menulis entri ini. Hehe.
Cuma setahun setengah bersama. Cewah. Dan aku takkan pernah lupa saat perkenalan! Haha. Dalam makmal komputer kan? Aku sememangnya sudah tahu dia akan melanjutkan pelajaran disitu juga, sudah tahu dia juga dalam program yang sama - dari sumber yang ketika itu sangat aku percaya. Maka reaksi aku saat dia ucap nama dia itu agak errr.....dan bagaimana aku kenalkan diri aku pada dia err....hahaha malu itu takkan pernah hilang! Serius!

Meski kini di lain benua, terpisah dek laut nan luas buat sementara masa, entah bagaimana, our so-called telepathy masih seperti dahulu. Ajaib kuasa Tuhan..? :)

Ada masanya, aku sibuk, dia sibuk. Sibuk dengan segala tuntutan hidup. Dan jadual aku dan dia berbeda, garis masa juga berbeda. Banyak masanya, masing-masing tak saling berbicara. Rasanya itu hal kecil cuma berbanding ukhuwah yang aku dan dia bina bersama, yang sampai hujung nyawa ianya sesuatu yang aku rasa berharga.

All praise be to Allah for bringing into my life very beautiful people. Not saying that my life is so perfect and those around me are so perfect. No, my life ain't no sugar spice and everything nice.  Cuma sisi indah itu punyak hak untuk dihargai :)

-----------------------------------------------------------

tentang kelmarin,
aku jadi sedar bahawa terlalu banyak perkara pada mana persoalan

"Apa yang sebenarnya kau harapkan dengan setiap tindakan dan kata-kata itu?"

tidak mampu aku jawab.


terlalu banyak girang dan sakit pada mana persoalan

"Kenapa?"

tidak mampu aku jawab.

1 comment:

gadis itu said...

aku kira, kerna memori perkenalan kita yang unik itulah kita jadi sebagaimana kita jadi pada hari ini. haha

;P