Monday, December 3, 2012

adornment

them :)

Hujung minggu lepas, aku habiskan di salah satu tempat aku paling suka dalam dunia - rumah. Since, dosage practical test was coming (which has just passed this morning), saat-saat di rumah kebanyakannya aku habiskan bersama kertas-kertas nota di bawah sinaran lampu kalimantang yang cukup setia hingga aku tutup suisnya. Walaubagaimanapun, sepi suasana dipecah dengan pulangnya abang serta isterinya terchenta bersama empat gadis kecil comel.

"Angah, jangan lah kacau maksu nak belajaq, maksu nak periksa!"

"Lenguh eh..." sambil senyum
"Apa dia..?"
"Letih eh buat keja..." sambil senyum

"Maksu, puding maksu buat sedap!"
kurang gula sebenarnya.


"Maksu boleh tak nak susu ni."

"Maksu boleh tak kakak amik ni."

dahi kerut-kerut pandang nota. little Airina datang duduk sebelah.
"Maksu tengok ni, gambar kambing."

aku hidupkan televisyen.
"Ni macam mana nak belajar, bukak tv~"
dah macam mak-mak pulak dia leterkan aku. haha

aku pergi join little Aina main organ.
sibuk cari nota muzik Aura Lee yang sudah diterjemah.
"Maksu! Pi belajaq!"

"Maksu, nanti petang kan. Kita pi taman mainan. Yang dekat surau tu."
"Maksu nak kena balik Penang."
"Hm kesiaaan kat maksu~"

dan salah satu yang paling best.

"Kakak rajin tak?
Tolong maksu ambil baju dalam dryer pastu letak ja dalam bakul kat depan dryer tu..."
Little Aina actually brought the bakul to me.
"Ni nak letak kat mana..."
Awwwww~ :D

Indeed...masha-Allah indeed...
"...children are adornment of the worldly life..." 18:46

3 comments:

Anonymous said...

hehee..mak su..mak su..yes!anak2 itu rezki..

Unknown said...

Strong reason to go back home weekly! Patotlah! Hiuhiu

khadijah said...

teehee tapi tu lah diorang pun balik jarang2... skali jumpa tu seronok sangat... :)