Monday, April 18, 2011

Cain & Abel khatam sudah


once upon a time, i was BIGGGG fan of Korean dramas. Sebab apa? Sebab hero dia OMG x 10 sangat sweetttt! Lepas tu wonder why can't men be like those heroes in Korean dramas~ Lepas tu berangan kalau one day dapat marry a guy like that and live happily ever after macam dlam Disney movies~ Hahaha tapi at one point, aku dah bosan dengan typical storyline and characteristics of the characters. Padahal tak tengok banyak mana sangat pun. Tapi aku rasa ending Memories in Bali paling agak menghampakan. Semua mati =.="""" Penat aku follow drama tu kat NTV7 dulu.

Lepas aku give up dengan drama korea, abang aku introduce drama2 jepun lak. Tak banyak pun la aku tengok. Just One Litre of Tears, Kurosagi, Nobuta wo Produce dan citer apa ntah yang ada Matsumoto Jun tu, Great Teacher Onizuka ke apa. Dulu minat giler kat Matsu Jun. Yang best tentang drama jepun ialah, ada yang tak sampai 20 episodes pun pastu ada variety dalam storyline. And oh ya, citer One Litre of Tears kalau tengok, memang mampu buat penonton menangis, tapi tak sure la kalau air mata tue boleh sampai 1 litre. Kena try bawak measuring cylinder tengok citer tu la.

Ok back to the main point of this entry. So this is the first time tengok korean drama lepas dah lama giler tak tengok. My brother cakap best. So aku dah abiskan 21 jam gitu la untuk tengok Cain & Abel. Bukan dalam sehari la semestinya. Aku rasa citer dia memang best, boleh buat aku rasa nak tengok continuously sampai abis. Besides, storyline dia tidaklah tentang cinta semata-mata. Tapi elemen cinta tu tetap ada and seperti biasa akan ada scene yang boleh buat aku "ooohhh", "ahhhh", "OMG sweetnye mamat ni!!".

Dalam citer ni, you can see betapa kita ni, manusia, sering buat kesilapan, tanpa sedar, bila dah sedar dan dalam sedar. It's about family, sibling rival, love, jealousy, brotherhood, friendship, corruption, struggle to survive~ So tak boring laa. And yang interesting nye, the 'cain' and 'abel' dalam citer nie are doctors, to be precise, surgeons, jadi ada several parts yang tunjuk diorang tengah buat surgery and parts tu nampak real~ Dan sambil tengok boleh la belajar medical terms such as astrocytoma, cordoma, hypovolemic etc. =D

Tidaklah drama ni perfect sama sekali. Of course there are parts yang over-dramatic jugak. But...Pendek kata, it's worth watching ^_^

8 comments:

Nini Hartini said...

yeay! thanks bagitau. boleh lah pasni layan drama ni. hehe...im korean maniac gak. hhuhu

Nini Hartini said...

akak sayang qis. nak cium qis laju2. hehe..thanks lah sbb entry ni baru akk tau ttg drama ni. search, sekali hero dia so ji sub. haaaa..minat gile kt dia..huhu..

tp kan, selalunya drama dia berlakon ending mst dia mati.kuikui..semua yg dia belakon stkt ni mcm tu la. hopefully ending drama ni tak mati. eh shhhhh jgn cite ending die eh. hehehe

khadijah said...

=D wahh sayang akak jugak la camni... haha
peminat setia so ji sub laa nie (sebenarnya baru taw nama dia so ji sub =.="). Dalam citer Glass Shoes ke apa ntah dia mati tue.. Akak tengok la citer nie, confirm tak kecewa dengan so ji sub~ saya guarantee ^_^

Nini Hartini said...

confirm tak mengecewakan? owhhh scr x langsung itulah endingnya kan? hahaha...

khadijah said...

taktaw..taktaw.. =P
kak tini kena tengok laaa~ hehehehe

Nini Hartini said...

cehhh~ xpe2..akk pn br siap d/load smpi ep 3.

qis dh tgk Personal Taste tak?

khadijah said...

tak pernah tengok lagi.... qis tak download citer, slalu klu abang download, abang kasi, tengok la.. hehe k

Nini Hartini said...

lupa nk inform...mmg x mengecewakan sampai suami akk pn join sekaki. hihihi