Friday, August 10, 2012

Titbits


Entah kenapa, the first thing that crossed my mind while I was placing the choc chips on the heart-shaped cookies-to-be was one of Rasulullah's hadis which is something like this - “Ketika seorang mukmin berbuat satu dosa, dosa itu menjadi titik noda hitam pada hatinya. jika ia menyesalinya (memohon keampunan), hilanglah noda itu. Jika ia tidak menyesali, maka noda itu akan membesar dan membesar sehingga menutupi seluruh hatinya.”
Ah, biar hati hancur lebur atau berkecai sepah, hitam usahlah T.T



dalam hidup
ada banyak benda kecil
untuk rasa, kunyah, telan
ada yang berkhasiat, ada junks
aku kira aku manusia yang adakala tak reti membeza
kadang tahu namun masih cintakan yang kedua. pathetic.

ah selera, aku mohon kau sudi kerjasama dengan iman.

-----------------------------------------------------------
off-topic

#1 Baru tahu beberapa hari lalu, huruf  'Ta' rupanya sentiasa tersenyum pada siapapun yang memandangnya. Meski orang itu tidak tahu namanya atau apa gunanya, mahupun mana asalnya :) Mesra rupanya huruf hijaiyah yang ketiga.

#2 "Kalau kamu tahu apa yang kamu lakukan itu betul dan niat hati kamu baik, takdir pasti akan tersenyum pada kamu." (Susan David, Telenovela Mara Clara lagi)

#3 
"Patutnya letak strawberry tapi I cari kat Billion tak jumpa."
"Sedap lah pavlova you walaupun you letak dragonball..."

*ketawa*

Dragon fruit she meant.

#4 "Ahmad rindu mak..."


Ahmad, aku juga.

#5 Tempoh hari, aku ketemu satu kad raya lama. Dari satu perempuan yang sudah dijemput Tuhan. Di akhir kalam, beliau titipkan peluk cium sebelum sebuah tandatangan. "Peluk cium dr mak", beliau nyatakan. Dan itu yang terakhir.

I should be more than thankful to Allah for at least there are beautiful memories to live with, shouldn't i :)


ah, bukan forte aku
buat cookies comel-comel
=.=""""

No comments: