Wednesday, November 7, 2012

uncertainty

my half-dead pokok inai, April 14

Pegang janji aku. Genggam janji Tuhan. Kerana kata-kata aku rapuh.

Serapuh kepastian ketersampaian nafasku kepada detik yang mendatang.

'Kun fayakun' bukan bidang kuasa aku.

------------------
Sudah lama tidak aku menghambur keluar little thoughts dalam kepala through fingertips yang akan ligat run around papan kekunci, meletakkan lebih pressure pada koordinat yang sepatutnya. Banyak yang terlintas di kepala dan akhirnya disappear into thin air. Urusan-urusan tiba dengan kadar yang menyebabkan kesesakan trafik dalam menyelesaikan semuanya. Dan harus aku adil dalam beri lampu hijau pada mana-mana pihak. Cuma tinggal 2 hari sebelum hadirnya 9 hari bebas dari rutin biasa, namun sudah ada kewajipan yang beratur menunggu dilayan :) Insha-Allah untuk semuanya ada kemampuan. Insha-Allah.

Kelmarin dulu dulu ada satu kawan kongsi pesanan Imam Hassan al-Banna. Tertarik aku pada pesanan nombor sepuluh iaitu yang terakhir -


Kewajipan-kewajipan kita lebih banyak daripada masa yang ada padakita,
oleh itu gunakanlah masa dengan sebaik-baiknya dan ringkaskanlah perlaksanaannya.

2 comments:

:: ciK TeaChEr :: said...

you, kalau nk sarung cncin atau bina msjid bgtau awal2 eh!

khadijah said...

haha youu, sampai ke situ pulak... :D