Saturday, March 30, 2013

Rawak

#1 "If you came to learn the tricks of the trade of business from me then fall in sajdah now and make tawbah. But if you came here to connect with your rabb, know that Allah swt sent you here, you do not come."

Syeikh Mirza Yawar Baig dalam tazkirah fajar di The Palace of Golden Horses, KL semasa Leadership Training course yang dikendali oleh The Standard Bearers Academy.

#2 "Dia memang hott stuff, bawak dia ritu ada orang mai hon-hon,tak pernah pernah ada sapa mai hon time aku drive (hon-hon mengusik)."

"Ye la, you bawak, diorang tak tau kata perempuan.."

"So you're saying I don't look like a lady....?"

"No...your driving.."

Hihihi

Teringat kes, angkat handbrake tak cukup (mungkin?) dan ada orang mendakwa kereta aku bergerak ke belakang dan melanggar kereta beliau sebab tempat tersebut curam. Kerana aku tiada di tempat kejadian maka beliau tinggalkan sepucuk nota di wiper. Beliau mulakan nota dengan "Abang,___".

I assume my car is manly enough. Haha

#3 Jumpa buku nukilan Mitch Albom - For One More Day di sebuah kedai buku. RM 32.50 harganya. Di sebuah lagi kedai buku, RM 38.50 harganya. Buku yang sama (tambahan, berkulit keras), yang aku punya, kurang dari RM20, beli di Big Bad Wolf Sale September 2012.

#4 Lesson from Organic Chem class 14/3 - Small small things matters.

#5 Lesson from Pharmacoinformatics class 14/3 - If you don't have the ability to think, you're just a bunch of losers.

#6 Aku ambil kelas khat untuk ko-k initially sebab tak ada choice but then cikgu kata - tajdid niat :) Tangan aku bukan tangan seni aku assume. Bila praktis tulis alif sebaris dua, memang nampak macam belang zebra =.="

tentulah, siapa lagi yang tulis, kalau bukan kawan aku :D

a lot better kan, siapa lagi tulis, kalau bukan guru khat aku

Guru khat aku tu selalu kata - Lagi kita belajar, lagi banyak yang kita tak tahu. Kalau kita tak belajar, kita rasa kita tahu semua.

#7 24/3 - Pergi kenduri di Bandar Bahru dengan Pakcik Bakar & Cikgu Rohani. Manis saja lihat mereka. Pakcik Bakar suruh Cikgu pakai baju sama warna dengan beliau :) Dan cukup manis berbual dengan Cikgu, tak lekang daripada bibirnya "alhamdulillah", "insha-Allah", "subhanallah"...subhanallah.  Berbicara tentang belajar, aku kata agak takut juga sebenarnya bila mahu kerja nanti, kalau salah kira dos, salah buat keputusan, mau teraniaya orang. Balas Cikgu pada aku - beliau angkat tangan seperti berdoa, katanya sebab itu kita nak buat apa-apa, dahulukan dengan doa, insha-Allah baik-baik saja. Subhanallah, ayat mana lebih manis untuk mententeramkan jiwa selain yang mengingatkan pada yang Maha Esa.

#8 Ini hasil kerja satu lady yang hilang minat pada menghadiri kelas dek lecture hours yang panjang, semasa kelas Pharmacognosy. Rasanya yang berkaitan dengan Pharmacognosy cuma Misai Kucing.























#9 Akhirnya, aku kini guna telefon bimbit yang lebih bijak. Lain yang mahu dibeli, lain yang dibeli. Lain bajet, lain jumlah yang dikeluarkan. Mungkin perlu jadi cheapskate sekejap dengan diri selepas ini.

3 comments:

tenDer-rasCaL said...

Hooo... another tribute? *wink, wink*

telefon anda semakin bijak? but i guess u're saying it's nt THAT one. bijak is bijak still, hope it's beneficial for both lives -before & after. (for me too, amin.)

=)

khadijah said...

hihihi...

and aminnn.. may it brings good for both skrg dan nanti :)

ps - my strumming sounds ugly.

Dalil said...

bila ery mau ajar aku men gitar???