Saturday, September 3, 2011

eid al-fitr

terlalu banyak hendak dicerita. tak tercerita semua. tentang kelmarin, semalam, hari ini, beberapa hari lalu. cerita-cerita indah.

can i just leave the stories untold..unwritten. can i just leave the feelings unexpressed. couldn't find any short and simple words to tell everything, to describe each feelings :)

all in all, eid al-fitr kali ini berbeza. berbeza. masha-Allah. terasa indahnya rahmatNya. indahnya perubahan. indahnya silaturrahim. indahnya ukhuwwah. indahnya kebenaran air dicincang tak akan putus. indahnya memohon maaf dan memberi kemaafan. meski pagi syawal pertama bermula dengan air mata dan sebak di dada kerana pemergian insan yang sudah sekian lama bersama. indah eid al-fitr kali ini berbeza.

kali ini. sendiri menziarahi makam bonda. dalam sunyi pagi. tiada kelibat sebarang manusia di tanah perkuburan, mendapat privacy tanpa diminta. pancaran matahari seakan memberi peluang agar aku bisa duduk lebih lama. ziarah kali ini ditemani rasa yang berbeza. rasa seperti mahu terus menerus di situ, melayan bicara hati. suatu ketika pasti aku juga akan menyusuli mereka. mereka yang sudah pergi. andai bisa bercerita, terlalu banyak yang mahu diceritakan pada mama. ya, babak air mata itu ada. tapi ini bukan drama. akhir cerita, mohon dikabulkan doa.

tentang hari-hari seterusnya. sepertinya masa semakin singkat dan perjalanan masih jauh. mencuba kembali kepada fitrah di setiap langkah...mengharap bimbingan hidayah...

May Allah swt make us
part of al-a'idin & al-fa'izin.
May Allah swt bless us all :)

7 comments:

xanders.co said...

selamat hari raya kak rabi :D

khadijah said...

selamat hari raya adik aka kawan rabi :)

Nini Hartini said...

Selamat hari raya qis.... baca entry mcm ni buat akk sedih je. sabar ye qis.. yg penting doa dr anak yg soleh utk ibunya.

errr kalau akk blh tau, ayah qis masih ada?

khadijah said...

Selamat hari raya, kak tini.
eh akak jangan lah sedih2 jgk~ :)

ayah qis ada lagi...

picturetellumorethananything said...

allahuakhbar!!!! tahniah!!aku bangga dgn ang syg~

Siti Zaharul Nadia Zainal said...

sweet nyaa sahabat nadia sorg ni.. semoga allah perlmudahkan diri mu dan diri ku juga dalam melangkah di dunia ciptaan allah..
semoga allah beri ruang dan peluang untuk kita (nadia,tina,shida,timah) bertemu.. rindu dan sayang sahabat2 kerana ALLAH TAALA..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.